HR Adviseur Corporate recruiter

32 - 40 uur

1 oktober 2021

Groningen

HR Adviseur Corporate Recruitment

Functie
Als HR Adviseur Corporate Recruitment sta je midden in de organisatie als het gaat om het geven van advies over het invullen van vacatures (werving & selectie), arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, stages, participatiewet, inzet van externe inhuur en alle andere zaken rondom in- en doorstroom. Daarnaast ben je in staat om snel tot de juiste oplossing te komen en kan je ad hoc reageren op verzoeken uit de business. Door extra drukte en focus op verschillende (beleidsmatige) processen zijn wij voor onze klant (netbeheerder) op zoek naar een ervaren en daadkrachtige HR Adviseur die veel ervaring heeft met werving & selectie.

Werkzaamheden / verantwoordelijkheden
Is HR Adviseur Corporate Recruitment begeleid je het werving- en selectieproces van externe en interne vacatures binnen de gehele breedte van de organisatie (hier ligt de nadruk op in deze functie). En je adviseert het management gevraagd en ongevraagd bij hun vragen over in- en doorstroom van interne en externe medewerkers. Het grootste deel van de vacatures zijn intern, waarbij het correct uitvoeren van het proces cruciaal is. Door middel van het maken van creatieve en innovatieve wervingsplannen weet jij de klant als werkgever zo te positioneren dat zij de geschikte kandidaten kunnen werven.

Afdeling / team
Jij gaat werken binnen de unit H met daarin collega’s met verschillende rollen: Sourcing Adviseurs, HR Adviseurs, Organisatie Adviseurs en een Opleidingsadviseur. Binnen het Sourcingteam werk je samen in een team met nog drie andere collega’s met ieder zijn eigen aandachtgebieden. Zij faciliteren en adviseren medewerkers en leidinggevenden zodat ze optimaal hun werk kunnen doen en zich daarin kunnen blijven ontwikkelen. De unit draagt zorg voor een flexibel en transparant HR beleid dat duidelijke kaders aangeeft waarbinnen medewerkers en leidinggevenden kunnen opereren. Wij geloven in heldere en functionele richtlijnen en instrumenten zodat medewerkers en leidinggevenden hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Om in deze functie succesvol te zijn, heb je / ben je;

  • woonachtig in een straal van maximaal 1 uur van Groningen (enkele reis)
  • minimaal een Hbo-opleiding afgerond
  • minimaal 5 jaar relevante en recente werkervaring in werving & selectie als Corporate Recruiter, bij voorkeur in een technisch bedrijf
  • all-round Recruiter ervaring in het werven van profielen in de volgende vakgebieden: (proces) Techniek, Financieel, Juridisch, ICT, Commercieel, Business Development, Bedrijfsvoering van Mbo-4 tot en met Wo niveau
  • gewend om in complexe processen te denken
  • kennis van de wet- en regelgeving omtrent personeel (WAB, DBA, WAADI, etc.)

Wensen

  • ervaring met werven op directie niveau
  • ervaring met een ATS
  • ervaring met SuccessFactors

Competenties

Als persoon beschik je over een grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel en kan je daar naar handelen. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kan deze in een politieke omgeving toepassen op diverse niveaus. Je staat sterk in je schoenen, maar bent tegelijkertijd dienstverlenend en hoort gemakkelijk de werkelijke vraag. Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen en kan een eigen oordeel vormen en schroomt niet deze constructief te uiten. Je bent stressbestendig en in staat om onder tijdsdruk te functioneren. Je krijgt energie van dagelijks inhuur vraagstukken over voorwaarden, tarieven, toeslagen indexeringen, verhogingen, inhuur versus uitbesteed werk, etc. en je hebt ervaring met contract- en leveranciersmanagement met externe partners.

Extra informatie:

  • Intakegesprekken vinden ten kantore plaats op 20 september, tussen 13.00 uur en 17.00 uur plaats. Gelieve hier rekening mee te houden
  • Het betreft een inzet van maximaal 1680 uur per jaar. Je bent flexibel inzetbaar tussen 32-40 uur per week. De komende periode verwachten we dat je fulltime ingezet gaat worden. Op moment dat het minder druk is, kan het zijn dat je iets minder uren wordt ingezet
  • Er dient een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) overlegd te worden bij gunning. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor de kandidaat/leverancier
  • De klant hanteert het Bring Your Own Device (BYOD) principe: er dient een zakelijke mobiele telefoon beschikbaar te worden gesteld door Dienstverlener dan wel dient tijdelijk personeel hier zelf over te beschikken. Het uitgangspunt voor tijdelijk personeel is dat zij over een standaard werkplek (‘thin cliënt’) kunnen beschikken, tenzij de lijnmanager beslist dat tijdelijk personeel zijn/haar eigen hardware/laptop dient te gebruiken. De gebruikskosten zijn nadrukkelijk niet declarabel en derhalve voor rekening van de Dienstverlener dan wel tijdelijk personeel

Enthousiast geworden?
Stuur je CV voor 13 augustus naar Wietske Lommerse: wietske.lommerse@peopleforoffice.com